Tuesday, October 2, 2007

Om fordelen ved kvinder, der strikker i flok

Midt i en travl arbejdsuge ringede veninden siden gymnasietiden, der i de senere år også har opdaget strikningens velsignelser, og mindede mig om at Badstuen har Store Strikkedag på torsdag. Uledsaget udgang, cafébesøg og efterfølgende strik i flok, det er da en kombination, der er til at forholde sig til.

Jeg nyder Badstuens strikkeaftner, og kommer når det på nogen måde kan passes ind i programmet. Det er meget forskelligt hvor inspirerende oplægsholderne er: hende her var ret god (men er det ikke lidt snyd at være så høj, slank og klassisk, at alle modellerne bare tager sig ud til deres fordel? Fru Kvist, der er 1,66m og ligesom lidt mere rustik i det, var i hvert fald taknemmelig for at man kunne prøve alle modellerne selv), og hende her var til min undren en så varm, humoristisk og engageret fortæller, at jeg helt glemte mine spidse bemærkninger om matematik, korrekturlæsning og strikkeopskrifter, og om hvordan de tre elementer ofte er en god cocktail.

Også andre har været en aften værd, men det allerbedste er at se alle de entusiastiske strikkere og suge til sig af deres gode idéer. Måske endda selv bidrage lidt, selv om fru Kvist absolut ikke brillerer ved at være først med det nye. Og så er det altså bare enormt hyggeligt.

Så ja, jeg er klar!

No comments:

Post a Comment