Monday, June 16, 2008

Åh nej, ikke igen

Yngsteøglens venindes lillesøster har ladet vente på sig. I mellemtiden har fru Kvist (næsten) færdiggjort en lille tøsetrøje. Det holdt hårdt at komme i gang, var både over Drops og Erika Knight, inden valget faldt på Lene Holme Samsøe lille trøje i tre variationer, hvortil jeg så lige føjede en fjerde.

Her er den rå; hverken vasket, spændt ud eller monteret med bånd og knapper. Ikke revolutionerende, men sikkert meget sød til en lille sommerpige.

Her er det så yngste absolut må spolere den gode stemning, og oplyse sidste nyt fra børnehaven: Veninden er omsider blevet storesøster. "Og ved du hvad mor? Hendes lillebror skal hedde Christoffer".

Hrmf. Det forekommer mig at jeg har været i en lignende situation før. Dengang endte det dog lykkeligt, dvs. med et barn hvis køn passede til den af fru Kvist fremstillede ugletrøje. Foreløbig er Christoffer et ubekræftet rygte, men desværre plejer den 4-årige at have ret godt styr på diverse informationsstrømme i børnehaven.

Uheldigvis er den røde farve hindbær- og ikke roliganrød, så den kan nok ikke gå for at være en fodboldtrøje, som nogen ellers har antydet. Den er en tøsetrøje, hvis ikke lillebror kan byttes må trøjen i gavekassen, og så skal marchtempoet på strikkepindene vist sættes noget i vejret!

5 comments:

  1. LOL - så er det igang med pindene igen. Snup en baby i rib?

    Jeg havde selv en yndig lille baby i rib i svagt rosa og fire babyer i vente. De første tre viste sig tidligt at være drenge (scanning) og blev drenge, tja jeg endte med en pige. Men der var godt nok liiige lidt spændende.

    ReplyDelete
  2. Det er en meget meget flot trøje, men jeg vil give dig ret i at til en Christoffer blir den nok ikke et hit.

    ReplyDelete
  3. høhøhø...
    Næ, jeg tror ikke engang påsyede foldboldbatches ville hjælpe. Hindbærrød er bare ikke rigtigt til drenge.
    Så på'en igen...du finder helt sikkert på noget!
    KH Britt

    ReplyDelete
  4. Faktisk er det jo en chance for at dobbelt tjekke om det Visakort virkeligt fungerer.
    Man skal gerne fortage flere testköb, pä forskellige dage og pä forskellige tider af dagen....

    ReplyDelete
  5. Ulla, det kan jeg faktisk godt huske. Heldigvis endte min historie også lykkeligt.

    Jane, Christoffer findes kun i yngsteøglens hoved.

    Britt, heldigvis blev det ikke nødvendigt.

    Laila, tænk, at jeg ikke havde overvejet det. Jeg må tage mig sammen!

    ReplyDelete