Friday, September 5, 2008

Tibodoo på Badstuen

I går var det endelig Store Strikkedag på Badstuen. Hyggeligt og lidt vemodigt, for det var sidste gang inden arrangementet flytter ind på Brandt Klædefabrik.

Tante Grøn stod for aftenens underholdning. Temaet var Tibodoo, et fransk foretagende, der designer lækkert, nostalgisk strik til babyer og småbørn. Meget af det var rigtig sødt og lækkert, noget lige yndigt nok, måske på grund af de mange pasteller. Alt blev solgt i kits, så der var ikke mulighed for at substituere farver. Det fedeste ved kollektionen var dog detaljerigdommen. Der er virkelig tale om strik for teknik-nørder. Ikke en maske er placeret tilfældigt; hver eneste ind- eller udtagning indgår i en større plan, der er læg, fine kanter og totalt gennemført stil, herligt.

Aftenen var ikke bare ren afslapning; Tanterne havde medbragt Ingelise Lebech, der underviste i teknik. Det var ret sjovt. Fru Kvist var i godt selskab og begik ovenstående lomme med læg og fashionerede udtagninger. Nu mangler jeg bare at finde lige det sted, der mangler en mintgrøn lomme. Det bliver ikke helt nemt; mintgrøn er absolut non-Kvist, helt deroppe sammen med gul og orange. Over faktisk...

Alt i alt en sjov og lærerig aften. Jeg satser på at deltage i flere arrangementer end sidste sæson, hvor Heltens eskapader sørgede for, at jeg kun nåede en enkelt aften.

7 comments:

  1. Tjaaa.... en mintfarvet lomme kunne nok heller aldrig faa lov til at indgaa i et af mine projekter. Men bortset fra farven er den rigtig fin :-)
    Jeg koerte forbi Badstuen sidste weekend, da jeg var til pw-traef i Odense, og jeg maatte sande at der er for langt at koere, for at komme paa strikkecafe.
    Strikkehilsner
    Angelika

    ReplyDelete
  2. Jeg vidste ikke at der var farver der var/er værre end gult og orange!!
    Men jeg kan godt se at lige præcis den mintgrønne farve, den er skidt.

    ReplyDelete
  3. Jamen Angelika, mon ikke vi kunne finde et sted at indkvartere dig, hvis du skulle få lyst?

    Laila, den er virkelig slem!

    ReplyDelete
  4. Jeg ved godt, hvor du kan bruge den lomme: syet fast på indersiden af strikketasken....
    høhøhøhøhø....ved præcist hvad du mener med den farve....man ligner en krydsning mellem gris og udtyndet rødbedesaft i huden med den farve på....not smukt.
    KH Britt

    ReplyDelete
  5. Tak for sidst fru Kvist. Mintfarvet bliver heller ikke en af mine favoritter, man skal have en hel anden hudfarve end blegfiset skandinav før det er smukt.

    ReplyDelete
  6. Britt, du har helt ret i det med hudfarven. Underlig farve til babytøj -og til alt muligt andet.

    Det kunne det, Angelika.

    Ulla, jeg ville ellers tilbyde dig min lomme, så har du to til en kreation til smukke DM

    ReplyDelete