Tuesday, February 3, 2009

Shetland Triangle er det nye sort....


eller Birch, som det vel bør hedde her i huset.

Min søde tante, der slet ikke er særlig tantet, fylder 60, og fru Kvist lader selvfølgelig ikke en sådan lejlighed gå fra sig. Der skal strikkes et sjal, skal der! Den oprindelige idé var herfra (dog havde jeg fra starten valgt en knap så kæk farve, jeg ser ikke fødselaren som den gule type) og jeg har da også købt mønstret til Forest Canopy. Så var det lige jeg kom til at regne lidt på hvor meget tid jeg egentlig har at strikke i inden festen, og lige pludselig var Shetland Triangle valgt. Det har mange gode sider:
  • Er strikket før med tilfredsstillende resultat
  • Må være verdens letteste hulmønster, og lever op til kriteriet om mest muligt hulmønster på kortest mulig tid
  • Kan strikkes halvt i søvne (ellers ville det slet ikke blive strikket hos mig)
  • Er MASH-kompatibelt, hvilket pt. er ret vigtigt her i huset
  • Fascinerer mig totalt med den måde det går fra at ligne et betræk til en æggebakke:

....til et sirligt hulmønster med fine runde blade via en gang vask og udspænding:

Det skifter altså ikke farve undervejs, så fascinerende er det heller ikke, det grønne er strikket i BC Lucca sidste år. Det blå, mind you, er strikket i Evilla FRA LAGERET!

Shetland Triangle er det perfekte begynder lace-projekt, så enhver der har lyst, skal bare kaste sig ud i det.

4 comments:

  1. Du har så ret i alt det du skriver:-) Vil også snart strikke det sjal igen - dejligt mønster!

    ReplyDelete
  2. MASH-kompatibelt - FED betegnelse! Er I ikke kommet helt igennem dem endnu?
    Skønt sjal - skal jeg absolut også have strikket!
    Knus,
    Britt

    ReplyDelete
  3. Fru Kvist, jeg er faldet pladask, og bestiller Wrap Style med det vums.

    ReplyDelete
  4. Du bliver glad for det, Irene, men det ved du jo når du har strikket det før.

    Britt, er du klar over hvor mange afsnit der er??? Ca. 250 tror jeg + selve Altmans film. Så meget tid har vi altså ikke til tv-kiggeri!

    God idé Lin, men husk at kigge på alle billederne i Blogland, de er meget flottere end dem i bogen.

    ReplyDelete