Monday, April 27, 2009

Når man kun kan tælle til tre...


Fru Kvist vender tilbage til blogland med en fantastisk præstation: et tørklæde. Og ikke nok med det, et tørklæde strikket i garn fra lageret. Det er ikke fordi jeg ikke har strikket under min lange pause, men jeg havde jo vist tørklædet, da det var en fjerdedel af den samlede længde, og eftersom mønsteret et det samme hele vejen, er der jo ingen grund til at vise ½ eller 3/4 tørklæde, vel?

Opskriften stammer fra et strikkeblad, der af uforklarlige årsager hedder Designer Knitting. Uforklarligt, fordi jeg egentlig købte et abonnement på Vogue Knitting, men nu hedder det noget andet, selv om Vogue Knitting tilsyneladende stadig findes, og så vidt jeg kan se på hjemmesiden også indeholder de samme modeller. Meget mærkeligt firma. Bladet, hvad det så end hedder, er ikke noget at råbe hurra for. Jo flere engelsksprogede strikkemagasiner jeg får i hånden, jo højere synes jeg egentlig niveauet er blandt de danske strikdesignere.


Faktaboksen:
Mønster: Lace Scarf fra Designer Knitting, Spring/Summer 2009.
Garn: Fonty Kid Opal, lagt dobbelt, 60 g. fra lager
Pinde: Addi Turbo 4½
Ændringer: Jeg tilføjede en ekstra rapport, 11 masker.
Hot or Not: vel egentlig ikke bemærkelsesværdigt nok til at være nogen af delene. "Meget sødt" er vist mere passende.
Bemærkninger: Superlet at strikke, det kan ikke udelukkes at der ryger et på pindende til brug i min egen garderobe. Mit bidrag til 12 projekter, men kun nummer 3. Ja, jeg ved godt at det næsten er maj. Jeg strikker et grydelap eller noget for april.

1 comment:

  1. Det er da bare et smukt tørklæde, og dejligt med lidt nemt hulmønster ind imellem.

    ReplyDelete