Sunday, June 28, 2009

Orlov, status efter uge 1

Yes, så er orloven startet for en uge siden, og ifølge planen skulle mit hus nu være fuldstændigt lean, og en masse af mine næsten færdige strikkeprojekter være færdige.

Huset er langt fra blevet lean, og mht. strik har jeg faktisk strikket mere baglæns end forlæns i denne uge. (Note to self: Pebbles i indtagningsdelen på bærestykket er ikke SATC-kompatibel).

Lidt har jeg dog nået:
  • Hentet lidt af 4½ års søvnunderskud (til alle, der har børn, der ikke vil sove: det er rigtigt, en dag går det over, og så opdager ens kolleger, at man hverken er tumbet eller ondskabsfuld af natur, søvnmangel kan bare gøre grimme ting ved folk. Mine kolleger er dog høflige nok til blot at konstatere, at fru Kvist er blevet "et helt andet menneske", det kan man jo så lægge i hvad man vil.
  • Næsten redigeret børnehavens blad færdigt. (død over pdf).
  • Været i Legoland inden sommerferietrængslen. Oh fryd, yngsteøglen kunne lige, med sine tyksålede teva-sandaler og store selvbevidsthed klare højdekravet til Viking River Splash. Den blev prøvet 6 gange, hvoraf hun måtte lide den tort at blive kontrolmålt de 5.
  • Haft besøg af en god ven, der har skiftet fra restaurationsbranchen til indretningsbranchen, og derfor mirakuløst har en del søndage fri, og desuden nu kan sidde afslappet på terassen uden at vente at der hvert øjeblik ringer en ansat og meddeler at der ikke er mere kyllingebryst, at en kasse vinglas er forsvundet, eller at strømmen er gået til kølerummet.
  • Været på tøsetur med yngsteøglen, hvor vi bl.a. købte stof til tøj til Build-a-kanin og spiste på café. Overvældet af optimisme og nattesøvn glemte jeg helt at syning ikke er en af mine spidskompetencer, som ældste engang så diplomatisk udtrykte det (da han var 4. Det tætteste han har været på at blive sat på Ebay. So far).
  • Læst det meste af den Store Emil-bog for yngsteøglen. Bogen var det allerførste udstyr jeg købte, da jeg for snart mange år siden opdagede at jeg ventede ældste. Han har altid nægtet at lytte til Emil (for slet ikke at tale om at se filmene), fordi han er skrækslagen for Emils far. Jeg elsker den bog, og besluttede at yngsteøglen skulle høre den, om jeg så skulle sidde på hende imens. Heldigt nok for os begge kan hun godt lide den, og griner ind i mellem så højt, at ældste kommer luskende for at høre med.
  • Set en af mine rædsler i øjnene. Ikke helt på niveau med dengang jeg af samme årsag tilbød at passe 60 kilo schæferhund alene i en weekend, men jeg var alligevel lidt sej bagefter:
Ja, jeg ved godt at han er islænder og magelig som en sofa, og ja, den opmærksomme læser vil kunne se at nogen holder ham i en snor (der hedder noget andet som jeg ikke kan huske på hestesprog), men alligevel....

Stay tuned for en færdig Pebbles, det gælder om at bevare optimismen!

5 comments:

  1. Der sker da noget i det lille hjem ;-) Glaeder mig til at se alt det strik du faar overskud til at fabrikere. Med hensyn til islaenderen : naar den er saa hyggelig som en sofa, er der da ingen grund til at ulejlige kraeet. Jeg foretraekker sofaen i vished om at den staar i naerheden af garnkurven og at den IKKE flytter sig ;-)

    ReplyDelete
  2. Hold da op, Fru Kvist, du får da noget ud af dagene. Og alt det på den første uges orlov. :-)
    Bliver spændende at se din pebbles færdig.
    k.h.
    Marlene

    ReplyDelete
  3. Nattesøvn er godt, uafbrudt nattesøvn er himmelsk. Det ser ud til, at du udnytter orloven optimalt.

    Islændere kan være så s*tans stædige, respekt for, at du overvandt frygten.

    Tak for påmindelsen, jeg skal have anskaffet Emil til frk DM

    ReplyDelete
  4. Åh, hvor kan jeg huske det, en dag vågner man op og er UDHVILET. Her tog det dog ikke 4,5 år, men også temmelig længe, mindst 2 år, før den yngste ikke vågnede mange gange hver nat.
    Det lyder som om du nyder din orlov :-D

    ReplyDelete
  5. Angelika, du siger noget...

    Marlene, du kommer ikke til at vente længe. Den bliver ret god, hvis jeg selv må sige det.

    Ulla, nattesøvn styrer (det gør dødtrætte forældre ikke). Hesten er stædig, men ejeren er stædigere! Du må endelig anskaffe Emil, han er et must, og jeg er meget bekymret for hvordan ældste skal klare sig uden.

    Bodil, man skal vist have prøvet at leve uden, før man virkelig kan værdsætte sin nattesøvn!

    ReplyDelete