Tuesday, December 22, 2009

Snydt igen

Først var der tøsetopstykket til datteren. Så var der mit eget topstykke, der endte i min mors klædeskab efter et lille uheld med pindestørrelsen. Nå, pyt, tænkte fru Kvist, alle gode gange 3. Nu kan jeg måle min pind, strikke 4. omgang i søvne og bestille mere Eclipsefarvet Supersoft fra Helle, så skulle det vel kunne lade sig gøre at få sig et topstykke?

Godt tænkt, men ikke godt nok. Der var nemlig flere der har fået øjnene op for topstykkets lyksaligheder, herunder min svigermor.

Derfor blev den fint pakket ind til hendes 60-års fødselsdag. Den vakte stor jubel, og flere forsøg på bestilling. Det sidste blev dog afvist, høfligt, men bestemt. En ting er at strikke en keedelig/meditativ model som gave til en man gerne vil glæde eller til sig selv, men på bestilling, nix.

Om jeg selv får en? Tjah, jeg har da garn liggende, nu i Safir, og jeg har faktisk ikke fået set den anden halvdel af SATC-serien, så måske.

Faktaboksen er stort set ligesom sidst, dog pindestørrelse 3,5, hvilket kan anbefales, hvis strikkefastheden skal overholdes...

4 comments:

  1. Åhhhhhhh, jeg frygtede at den var blevet forkert i størrelsen - og så skulle den bare glæde en kær. Du snupper da bare en mere.......
    Knus fra hende, der endnu ikke har strikket en eneste af slagsen......

    ReplyDelete
  2. Fnnniiiiiiiiiissss det er vist en forbandelse, Fru Kvist får aldrig et topstykke :-)
    Jeg er igang med mit eget og er nået til pind 30+ uden problemer godt nok på pind 3,25 mm. Du må kigge forbi så vi kan se SATC og strikke topstykker

    ReplyDelete
  3. Håber da du når at få dig et Topstykke, godt gået at du har lavet så mange. Og rigtig glædelig jul til dig og din familie, vi ses jo nok i det nye år.

    ReplyDelete
  4. Britt, det gør jeg da bare. Intet af de andet, jeg har gang i er en no-brainer, som hænderne klarer mens hovedet beskæftiger sig med noget andet. Du kan roligt gå i gang, men tjek strikkefastheden;-)

    Ulla, jeg får i hvert fald ikke et eclipse-farvet topstykke, for det næste forsøg bliver opal-farvet. Hvem mon så scorer den?

    Tak og forsinket i lige måde, Jette!

    ReplyDelete