Monday, July 4, 2011

En aften i håndarbejdets tegn

Jeg har været med Helten til årsmøde i hans faglige selskab. Eller, det vil sige, jeg sprang alle møderne over og deltog kun i gallamiddagen. Man er vel forlystelsessyg.


Det er jo smukt af Helten at invitere mig med, når han nu ved at jeg elsker håndarbejde. Tænk at få lov til at tilbringe en hel aften i fin kjole og høje hæle sammen med mennesker, der er helt vilde med at sy. Sandelig siger jeg jer, hele aftenen gik med nørderi (okay, hvis jeg skal være helt ærlig var der også lige plads til lidt lækker mad og en hel del dans). Op ad stolper og ned ad vægge om fordele om ulemper ved at sy med forskellige slags sting, forskellige tråde og forskellige nåle. Hvornår skal man vælge hvad, og hvordan kan man med fordel kombinere forskellige teknikker? Fru Kvist kan godt kende fagnørder når hun ser dem og måske lød diskussionerne ikke så meget anderledes, end når der er møde i diverse strikkefora. Dog ville det nok have højnet min nydelse en anelse, hvis emnet for al denne syning havde været noget andet end andre menneskers syge organer....

Nu går jeg og tænker på, hvordan jeg kan sige tak for denne udsøgte aften. Der er flere muligheder.

Man kunne jo strikke ham et organsystem. Det ville da give dem noget at tale om til næste årsmøde (ikke at de ligefrem mangler emner).


Billedet er lånt her , hvor det præsenteres under overskriften "Wacky product of the week", hvilket på en eller anden måde er sært beroligende.

Jeg kunne også give ham et sæsonkort til Kulturmaskninens strikkeaftner i efteråret. Der er et rigtig spændende program, og så kan han lære det, kan han. Det er ikke sikkert jeg har tid til at deltage i næste års gallamiddag. Mon ikke jeg skal rydde op i min sokkeskuffe den dag?

9 comments:

  1. Hahahahahaha!
    Ja, send ham i strikkegruppe, du!
    Hilsen fra en fra et lignende fagligt selskab.

    ReplyDelete
  2. Tænk Ann, at du også er en af dem! Det havde jeg ikke lige luret fra din dejlige informative blog. Du skal nu være hjerteligt velkommen alligevel, og hvis du har nogle gode tips om suturer og den slags skal jeg nok lade dem gå videre;-)

    ReplyDelete
  3. Hi hi, som du kan beskrive det, var lige ved at tro det var rigtig syning i stof altså...:o)
    Og vi ses til efterårets program....

    ReplyDelete
  4. Aj, jeg blev helt forskrækket - allerede et nyt indlæg - 2 på én dag ;-)
    Men jeg kan da godt forstå, at du var nødt til at få de suturer ud af systemet - og sikken et dejligt stykke strik, du præsenterer - tror det ku´ blive en rigtig blog-basker ;-)

    ReplyDelete
  5. ROFLMAO - ak ja at være medfølgende ægtefælle. Forhåbentlig var det på et ordentlig sted.


    p.s. Prøv lige at spejlvende organerne når du strikker den til næste år :-)

    ReplyDelete
  6. Jette, han påstår at det er rigtig syning. Det lyder også sådan når de diskuterer, man skal bare ikke se det for sig.

    Lene, du skal ikke lade dig skræmme. Det kan da godt være det bliver den nye February Lady Sweater. Måske noget til din klinik?

    Ulla, jeg tror bare jeg strikker delene, så kan de nåle-begejstrede kirurger sgu selv sy dem sammen.

    ReplyDelete
  7. Strikkede organer - no doubt! Og ja, selvfølgelig skal de selv sy dem sammen - gad vide om der i strikkeverdenen findes sting, de ikke har prøvet?
    Og tak for det herlige grin, som dine velvalgte ord giver.
    Knus,
    Britt

    ReplyDelete
  8. Hvor ærgeligt at du har en aftale med sokkeskuffen næste år, for der var da umådelige mængder humor gemt i dette års møde.
    ;-)

    ReplyDelete
  9. Du kan jo forslaa ham at spytsvejse haha. Har i tankerne da han foreslog dig at spytsvejse aermerne i. Eller saadan en tarm maa da kunne haekles hihi.
    Jeg sidder her og klukler helt for mig selv. Tak for humoren og find en masse til naeste aar. Hardangersting i en lever........ ville maaske vaere noget hehe.

    ReplyDelete